İstanbul Haberleri — Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen 4. Milli Eğitim Kongresi: Temel Eğitim, Marmara Üniversitesi Recep Tayyip Erdoğan Külliyesi Maltepe Yerleşkesi'nde gerçekleştirildi.
Kongrenin açılışında konuşan Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci, Bakanlığın düzenlediği kongre geleneğinin 2014'te başladığını, temel eğitim süreçlerini merkeze alan bu yılki kongrenin de Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından hazırladığını kaydetti.Yelkenci, seneye yapılması planlanan kongrenin, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in talimatıyla Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından düzenleneceğini söyledi.Eğitimde politika olarak üretilen, ortaya konulan veya önerilen tüm hususları değerlendirdiklerini dile getiren Yelkenci, bu hususları bütün bilimsel süzgeçlerden geçirerek uygulamaya koyduklarını ifade etti.Yelkenci, bunların en önemlisinin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli olduğuna işaret ederek, bu modelin 2014 yılında düzenlenen kongrede eğitim felsefesine ilişkin ele alınan konular sonucunda ortaya çıktığını anlattı.İnsanı okul öncesinden 12. sınıfa kadar hem gelişimsel bütünlük hem de eğitim süreçlerinin yatay ve dikey bütünlüğü itibarıyla merkeze alan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin olumlu sonuçlarını almaya başladıklarını belirten Yelkenci, Bu kongrenin, gerek akademisyenlerimiz gerek sahada uygulayıcı öğretmenlerimizin el ele vererek bu süreçleri daha da güçlendireceğine, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin dinamik yapısına çok büyük katkılar vereceğine inanıyoruz. dedi.Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Yelkenci, her yıl düzenlenen eğitim kongrelerine değinerek, Bu kongreleri yapma sebebimiz eğitim politikalarımızı daha rafine bir hale getirebilmek, uygulamaların karşılığını daha işlevsel bir şekilde görebilmek ve tasarlayabilmek. Bunun için bu kongrelerden istifade ediyoruz, etmeye devam edeceğiz. diye konuştu.
Kongrenin açılışında konuşan Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci, Bakanlığın düzenlediği kongre geleneğinin 2014'te başladığını, temel eğitim süreçlerini merkeze alan bu yılki kongrenin de Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından hazırladığını kaydetti.Yelkenci, seneye yapılması planlanan kongrenin, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in talimatıyla Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından düzenleneceğini söyledi.Eğitimde politika olarak üretilen, ortaya konulan veya önerilen tüm hususları değerlendirdiklerini dile getiren Yelkenci, bu hususları bütün bilimsel süzgeçlerden geçirerek uygulamaya koyduklarını ifade etti.Yelkenci, bunların en önemlisinin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli olduğuna işaret ederek, bu modelin 2014 yılında düzenlenen kongrede eğitim felsefesine ilişkin ele alınan konular sonucunda ortaya çıktığını anlattı.İnsanı okul öncesinden 12. sınıfa kadar hem gelişimsel bütünlük hem de eğitim süreçlerinin yatay ve dikey bütünlüğü itibarıyla merkeze alan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin olumlu sonuçlarını almaya başladıklarını belirten Yelkenci, Bu kongrenin, gerek akademisyenlerimiz gerek sahada uygulayıcı öğretmenlerimizin el ele vererek bu süreçleri daha da güçlendireceğine, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin dinamik yapısına çok büyük katkılar vereceğine inanıyoruz. dedi.Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Yelkenci, her yıl düzenlenen eğitim kongrelerine değinerek, Bu kongreleri yapma sebebimiz eğitim politikalarımızı daha rafine bir hale getirebilmek, uygulamaların karşılığını daha işlevsel bir şekilde görebilmek ve tasarlayabilmek. Bunun için bu kongrelerden istifade ediyoruz, etmeye devam edeceğiz. diye konuştu.



