İstanbul Haberleri — İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ve sıfır atık Vakfı işbirliğinde kurulan İTÜ Sıfır Atık Enstitüsü, 2026-2027 Güz Yarıyılı için Sıfır Atık Tezli Yüksek Lisans Programı öğrenci başvurularını açtı.Sıfır Atık Vakfından yapılan açıklamaya göre, Türkiye'de sıfır atık alanında bilimsel bilgi üretimini artırmak, nitelikli insan kaynağı yetiştirmek ve sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkı sunmak amacıyla 12 Mayıs 2025'te imzalanan işbirliği protokolünün ardından kurulan İTÜ Sıfır Atık Enstitüsü, yeni akademik dönem için öğrenci kabulüne hazırlanıyor.Enstitü bünyesinde yürütülecek olan sıfır atık tezli yüksek lisans programı, sıfır atık, döngüsel ekonomi, kaynak verimliliği, atık yönetimi ve atıktan enerji gibi alanlarda akademik ve uygulamalı bilgi birikimine sahip uzmanlar yetiştirmeyi hedefliyor.Tamamı İngilizce olarak gerçekleştirilecek program, farklı disiplinlerden mezun öğrencilere çevresel sürdürülebilirlik alanında uzmanlaşma imkanı sunarken, Türkiye'nin yeşil dönüşüm sürecine katkı sağlayacak bilimsel çalışmaların artırılmasına da zemin hazırlayacak.İTÜ Sıfır Atık Enstitüsü, Türkiye'de sıfır atık ve döngüsel Ekonomi alanında ilk akademik yapılanmalardan biri olarak dikkati çekiyor.İTÜ'nün bilimsel birikimi ile Sıfır Atık Vakfının sahadaki deneyimini bir araya getiren program, öğrencilerin yalnızca teorik bilgi edinmelerini değil, aynı zamanda uygulamaya dönük projeler geliştirmelerini, sürdürülebilirlik politikalarına katkı sunmalarını ve geleceğin çevre liderleri olarak yetişmelerini amaçlıyor.Sıfır Atık Enstitüsü, Türkiye'nin sıfır atık, iklim değişikliğiyle mücadele ve döngüsel ekonomi alanlarında ihtiyaç duyduğu uzman insan kaynağının yetiştirilmesine katkı sağlayarak ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi üretimini güçlendirmeyi, eğitim, araştırma ve proje geliştirme faaliyetleri aracılığıyla sürdürülebilir yaşam kültürünün yaygınlaştırılmasına ve çevresel sorunlara yönelik yenilikçi çözümler geliştirilmesine öncülük etmeyi hedefliyor.
Yerel Haberler
Yayınlanma: 22 Haziran 2026 - 13:15
İTÜ Sıfır Atık Enstitüsü yüksek lisans programı başvurularına başladı
İstanbul — İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ve Sıfır Atık Vakfı işbirliğinde kurulan İTÜ Sıfır Atık Enstitüsü, 2026-2027 Güz Yarıyılı için Sıfır Atık Tezli Yüksek Lisans Programı öğrenci başvurularını açtı.
Yerel Haberler
22 Haziran 2026 - 13:15

# İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ)# İTÜ Sıfır Atık Enstitüsü# Program# sıfır atık# Sıfır Atık Vakfı# Yüksek Lisans
EDİTÖR

Anadolu Ajansı haberleri, son dakika gelişmeleri. Bu haber Anadolu Ajansı tarafından servis edilmiştir. Anadolu Ajansı tarafından geçilen tüm...
İlginizi Çekebilir

